PENGARUH HASIL BELAJAR PENGANTAR ILMU EKONOMI TERHADAP PERILAKU KONSUMSI MAHASISWA PENDIDIKAN EKONOMI FKIP UNTAN
Abstract
Abstract: This study aims to determine the effect of learning outcomes introduction to behavioral economics Economy Education Student Guidance and Counseling consumption Tanjungpura University's Pontianak. The research method used is associative research methods and forms of survey research. The population consists of 305 students and the sample totaled 85 students. Test results hypothesis testing with simple regression coefficients (t ??test) that there are significant learning outcomes introduction to behavioral economics Economy Education Student Guidance and Counseling consumption Tanjungpura University's Pontianak with value t count> t table (1.957> 1.664), then Ha is accepted and the Coefficient of Determination Test (R2) that, learning outcomes introductory economics influence consumption behavior of Economics Faculty of Teacher Education students Tanjungpura University's Pontianak by 21%.
Keywords: Learning Outcomes, Introduction to Economics, Consumer Behavior
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh hasil belajar pengantar ilmu ekonomi terhadap perilaku konsumsi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi FKIP Untan Pontianak. Metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian asosiatif dan bentuk penelitiannya survey. Populasi pada penelitian ini berjumlah 305 orang mahasiswa dan sampelnya berjumlah 85 orang mahasiswa. Hasil pengujian hipotesis dengan Uji Koefesien Regresi Sederhana (Uji t) bahwa terdapat pengaruh hasil belajar pengantar ilmu ekonomi terhadap perilaku konsumsi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi FKIP Untan Pontianak dengan nilai t hitung > t tabel (1,957 > 1,664), maka Ha diterima dan dengan Uji Koefesien Determinasi () bahwa, hasil belajar pengantar ilmu ekonomi mempengaruhi perilaku konsumsi Mahasiswa Pendidikan Ekonomi FKIP Untan Pontianak sebesar 21 %.
Kata kunci: Hasil Belajar, Pengantar Ilmu Ekonomi, Perilaku Konsumsi
DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i9.3444
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats