PENGARUH LAYANAN PEMASARAN TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN PADA DEPOT AIR MINUM ISI ULANG

Dian Era Lestari, Rustiyarso ., Okianna .

Abstract


Abstract: This purpose of the’s paper is to know the effect of marketing service to consumer satisfaction in Drinking Water Depot Refill Extra Qua Pontianak. The form of this study is a quantitative design. The population of this study is 962 peoples and the number of sample is  42 persons, technique that used is purposive sampling technique. The techniques of direct communication technique, indirect data collecting that communication techniques and engineering documentation with data collecting used are tools such as guidelines interviews, questionnaires and documents. Based on the analysis of the data, it show that there was the  effect of marketing services to consumer satisfaction in drinking water refill depot Extra Qua Pontianak, the magnitude of the effect was 56.5%.

 

 

Keywords: Marketing Services, Consumer Satisfaction, Water Depot.

Abstrak : Skripsi ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh layanan pemasaran terhadap kepuasan konsumen pada Depot Air Minum Isi Ulang Extra Qua Pontianak. Bentuk penelitian yang digunakan adalah bentuk kuantitatif. Jumlah populasi sebesar 962 orang dan jumlah sampel sebanyak 42 orang dengan menggunakan teknik purposive sampling.  Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah teknik komunikasi langsung, teknik komunikasi tidak langsung dan teknik dokumentasi dengan alat pengumpulan data berupa pedoman Wawancara, angket dan dokumen. Berdasarkan analisis data terdapat Pengaruh layanan pemasaran terhadap kepuasan konsumen pada depot air minum isi ulang Extra Qua Pontianak, besarnya Pengaruh tersebut sebesar 56,5 %.

 

 

Kata Kunci : Layanan Pemasaran, Kepuasan Konsumen, Depot Air Minum.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.