PENGARUH FUNGSI PERPUSTAKAAN SEKOLAH TERHADAP MINAT MEMBACA BUKU AKUNTANSI DI SMK LKIA PONTIANAK
Abstract
Abstrak: Tujuan penelitian iniadalah untuk mengetahui bagaimanakah fungsi perpustakaan sekolah,mengetahui minat membaca siswa dan apakah ada pengaruh fungsi perpustakaan terhadap minat membaca siswa. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif. Sumber data dalam penelitian ini berjumlah 99 siswa terdiri dari 3 kelas dengan jumlah masing-masing kelas 33 siswa. Teknik pengumpulan data yang digunakan teknik komunikasi langsung, tidak langsung dan studi dokumenter . Alat pengumpulan data yang digunakan adalah angket,wawancara dan dokumen. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat pengaruh fungsi perpustakaan terhadap minat membaca buku akuntansi siswa kelas XII keuangan di SMK LKIA Pontianak.Penelitian ini menunjukkan pengaruh fungsi perpustakan terhadap minat membaca sebesar 18,2% yang menunjukkan bahwa dengan adanya perpustakaan sekolah belum memberikan pengaruh besar terhadap minat membaca siswa.
Kata kunci: Fungsi Perpustakaan, Minat Membaca, Buku Akuntansi
Abstract: The purpose of this study was to determine how the function of the school library, students 'interest in reading and to know whether there is influence of library functions to read the students' interest. The method used is descriptive method. The sources of data in this research were 99 students consisting of three classes with the number of each class of 33 students. Data collection techniques used communication techniques direct, indirect and documentary studies. Data collection tools used were questionnaires, interviews and documents. The results showed that there are significant interests of library functions to read books of financial accounting class XII students in SMK LKIA Pontianak. This study shows the effect of library functions to the interest reading of 18.2%, showing that the presence of school libraries do not provide a major influence on students'interestin reading.
Keywords: Function Library, Reading Interests, Accounting Books
Full Text:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v6i6.20299
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats