PENINGKATAN AKTIVITAS HASIL BELAJAR PERKALIAN DENGAN KONSEP KOTAKMATIKA PERKALIAN KELAS III SDN 14 SENAPIT
Abstract
Abstrak: Peningkatan Aktivitas Hasil Belajar Perkalian Dengan Konsep Kotakmatika Perkalian Kelas III SDN 14 Senapit. Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan kemampuan penerapan konsep kotakmatika perkalian dalam pembelajaran perkalian untuk meningkatkan hasil belajar siswa kelas III Sekolah Dasar Negeri 14 Senapit. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitiannya adalah penelitian tindakan kelas(PTK). Berdasarkan perhitungan analisis persentase dari skor guru menyusun rencana pelaksanaan pembelajaran sebesar 24%, skor guru melaksanakan pembelajaran sebesar 55%, rata-rata aktivitas siswa sebesar 48,78, rata-rata hasil belajar siswa sebesar 68,89. Hal ini berarti pembelajaran dengan konsep kotakmatika perkalian pada pembelajaran perkalian dapat meningkatkan aktivitas dan hasil belajar siswa kelas III SDN 14 Senapit Kab. Bengkayang.
Kata Kunci: Peningkatan, kotakmatika perkalian, aktivitas belajar, hasil belajar.
Abstract: Improved Learning Outcomes activity Kotakmatika Multiplication Multiplication With Class III Concept SDN 14 Senapit. This study aims to improve the applicability of the concept of multiplication learning multiplication kotakmatika to improve student learning outcomes Elementary School third grade 14 Senapit. The research method used is descriptive method of research is a form of action research (PTK). Based on the analysis of the percentage calculation of the score the teacher to plan the implementation of learning by 24%, scores of teachers implementing learning by 55%, an average of 48.78 student activity, the average student learning outcomes at 68.89. This means learning the concept of multiplication learning multiplication kotakmatika can enhance the activity and the results of the third grade students of SDN 14 Senapit Bengkayang.
Keywords: Improvement, kotakmatika multiplication, learning activities, results learning .
Full Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i4.1659
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats