INCREASING STUDENTS LISTENING COMPREHENSION BY USING VOA: SPECIAL ENGLISH VIDEO
Abstract
Abstrak: Meningkatkan kemampuan pendengaran siswa dengan menggunakan VOA (edisi khusus bahasa Inggris) merupakan penelitian pre-experimental pada siswa kelas XIB jurusan Akuntansi SMK Mandiri Pontianak tahun pelajaran 2011/2012. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah benar dengan menggunakan VOA (edisi khusus bahasa Inggris) dapat meningkatkan kemampuan pendengaran siswa. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan test tertulis yang berupa pilhan ganda untuk menggumpulkan data yang secara nyata dilakukan oleh peneliti, populasi dalam penelitian ini berjumlah 77 siswa yang terdiri dari kelas XIA dan XIB. peneliti hanya meneliti di kelas XIB yang berjumlah 37 siswa yang dijadikan sample untuk penelitian ini. Berdasarkan hasil analisis test siswa, peneliti menyimpulkan bahwa hasil pada t-test (11,60) yang mana lebih besar dari pada t-table (2.402) pada tingkat 5%.
Kata Kunci: Mendengarkan, Pemahaman, VOA (edisi khusus bahasa Inggris), hasil belajar
Abstract: Increasing Students Listening Comprehension by Using VOA: Special English Video is a Pre-Experimental Study at the Eleventh Grade Students of Accounting Class B of SMK Mandiri Pontianak in the Academic Year 2011/2012. The aim of this research at investigating whether or not VOA: Special English Video increases students listening comprehension. The researcher used Pre-Experimental Study as the method of this research. The data of this research were collected by measurement technique. The researcher used written test as a tool of data collecting and the sample of this research was 37 students of Accounting Class B. Based on the analysis of the students test result, the writer describe the qualification of the students score of the t-test (11.60) which was higher than t-table (2.402) on the level of significance 5%.
Key word: listening, comprehension, VOA: Special English Video, study result.
Full Text:
PDF ()DOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v2i4.1650
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats