HAMBATAN PROGRAM PENGALAMAN LAPANGAN
Abstract
Abstrack: The research problem is still the lack of their competence, has not been able to apply creative ideas to create the atmosphere and learning media is still lacking, there are still some students who are less flexible in the mix, and have not yet mastered the skills of teaching and supporting sciences. The purpose of this study was to determine obstacles in the implementation of student Field Experience Program. The method used in this research is descriptive method and form of this research is a survey research. The sample was 40 students. Judging from the results of research and discussion around the obstacle factor in the implementation Penjaskesrek Student Field Experience Program can be presented that in the very good category and category pretty much as 7 students or 17.5%, both categories as many as 26 students or 64%. It explains that the ratio between teachers both categories was higher when compared with the very good category and pretty with a difference of 47.5%
Keywords: Barriers, Physical Education and Field Experience Program
Abstrak: Permasalahan dalam penelitian ini adalah masih kurangnya kompetensi yang dimiliki, belum dapat mengaplikasikan ide kreatif untuk menciptakan suasana dan media pembelajaran masih kurang, masih terdapat beberapa mahasiswa yang kurang luwes dalam bergaul, dan belum menguasai keterampilan mengajar dan ilmu-ilmu pendukung. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor hambatan mahasiswa Penjaskes dalam pelaksanaan Program Pengalaman Lapangan. Metode yang digunakan dalam penelitian ini merupakan metode deskriptif dan bentuk penelitian ini merupakan penelitian Survei. Sampel yang digunakan berjumlah 40 Mahasiswa. Melihat dari hasil penelitian dan pembahasan seputar faktor hambatan Mahasiswa Penjaskesrek dalam pelaksanaan Program Pengalaman Lapangan dapat dipaparkan bahwa pada kategori sangat baik dan kategori cukup sebanyak 7 mahasiswa atau sebesar 17,5%, kategori baik sebanyak 26 mahasiswa atau sebesar 64%. Ini menerangkan bahwa perbandingan antara guru dengan kategori baik lebih tinggi bila dibanding dengan kategori sangat baik dan cukup dengan perbedaan sebesar 47,5%.
Kata Kunci: Hambatan Program Pengalaman Lapangan
Full Text:
UntitledDOI: http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v5i7.16025
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) published by
Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Tanjungpura
CP: (62)83125507573
ISSN: 2715-2723 (online)
This is a website that publishes open access articles distributed under the Creative Commons License. Licensed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License .
View JPPK Stats