PENINGKATAN PEMBELAJARAN MATEMATIKA TENTANG WAKTU DENGAN MEDIA GAMBAR PADA SISWA KELAS II SEKOLAH DASAR NEGERI 2

Suryani ., Kaswari .

Abstract


Abstract: Improving Mathematics Learning About Time Media Images On Student Grade II Elementary School 2 Gammon River Kubu Raya district. The purpose of this research is to improve the Mathematics Learning About Time Media Images On Student Grade II Elementary School 2 Gammon River Kubu Raya district. The research method used was action research class conducted by 2 cycles in order to get the right picture for the planning, implementation and up can improve student learning outcomes in understanding the basic concepts of proper time and a half on the learning of mathematics. With descriptive methods of data collection tool that is used is a matter of observation and test sheets. Results from this study is the evaluation of the first cycle of 13.04% of the 23 students who completed grade II Elementary School 2 Gammon River, with the class average 54.67, and the evaluation of the second cycle of 100% students of 23 students completed the class II Public Elementary School 2 Gammon River, with an average grade 70.68. This means there has been increase in Mathematics Learning About Time Media Images On Student Grade II Elementary School 2 Gammon River Kubu Raya district.

Keywords: Learning Outcomes, Media Images and Learning Mathematics

Abstrak : Peningkatan Pembelajaran Matematika Tentang Waktu Dengan Media Gambar Pada Siswa Kelas II Sekolah Dasar Negeri 2 Sungai Kakap Kabupaten Kubu Raya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk meningkatkan Pembelajaran Matematika Tentang Waktu Dengan Media Gambar Pada Siswa Kelas II Sekolah Dasar Negeri 2 Sungai Kakap Kabupaten Kubu Raya. Metode penelitian yang digunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas yang  dilakukan sebanyak 2 siklus dengan tujuan mendapatkan gambaran yang tepat untuk dalam perencanaan, pelaksanaan dan hingga dapat meningkatkan hasil belajar siswa dalam memahami konsep dasar waktu tepat dan waktu setengah pada pembelajaran matematika. Dengan metode deskriptif alat pengumpul data yang digunakan adalah lembar observasi dan soal tes. Hasil dari penelitian ini adalah evaluasi siklus pertama  13,04% siswa yang tuntas dari 23 siswa kelas II Sekolah Dasar Negeri 2 Sungai Kakap, dengan nilai rata-rata kelas 54,67, dan evaluasi siklus kedua  100 % siswa tuntas dari 23 siswa kelas II Sekolah Dasar Negeri 2 Sungai Kakap, dengan nilai rata-rata kelas 70,68. Hal ini berarti telah terjadi Peningkatan Pembelajaran Matematika Tentang Waktu Dengan Media Gambar Pada Siswa Kelas II Sekolah Dasar Negeri 2 Sungai Kakap Kabupaten Kubu Raya.

Kata Kunci : Hasil Belajar, Media Gambar dan Pembelajaran Matematika


Refbacks

  • There are currently no refbacks.